איך לבחור וילונות ותריסים לחדרי הבית?

אין ספק שווילונות ותריסים מהווים צמד שחקנים מוביל בכל הנוגע להצללת הבית ואף תורמים לשליטה בטמפרטורות של כל חלל בדירה. אבל איך תבחרו את אלו אשר יתאימו בדיוק לבית שלכם? בכתבה הבאה תלמדו את כל מה שאתם צריכים לדעת לפני שאתם ניגשים לרכוש את הצמד הנפלא הזה ותבחרו בקלות וביעילות את הווילונות ואת התריסים החדשים לחדרים השונים. מוכנים? יצאנו לדרך!

הסלון – המקום שדורש פונקציונליות

מכיוון שאת רוב היום אנו מבלים בסלון, כאן הדבר החשוב ביותר הוא הפונקציונליות. אנו נרצה לבחור תריסים אשר יהיה נוח להוריד ולהרים אותם לצד וילונות שיהיה נוח לנקות אותם. שימו לב שבמידה ואתם בוחרים תריסים אשר מקנים אטימות מוחלטת מפני חדירה של אור, לא חייבים לבחור וילון. כמובן שניתן לעשות כך, כדי לשפר את הלוק הכללי ולהוסיף הרגשה של בית. לכן, כאן צריך לשים לב למנגנונים ולשקול לבחור בתריסים אשר ניתן לשלוט בהם באמצעות שלט או אפליקציה. נוחות כבר אמרנו?

חדר הרחצה – המקום שדורש איכות ללא פשרות

בחדר הרחצה ישנו אקלים מיוחד אשר דומה קצת למטבח: יש לחות מאוד מאוד גבוהה, לצד טמפרטורה דומה. לכן, שווה לבחור באיכות ולהתקין תריסי אור, אשר משלבים בין הצרכים הפונקציונליים לדקורטיביים. בחדר הרחצה לא ניתן לשים וילונות אולם כאן כדאי לבקש שיעשו אותם במיוחד. הגודל של מרבית החלונות שבחדר זה לא יתאימו לסטים הקלאסיים של הווילונות אך למזלנו יש וילונות בהזמנה אישית.

חדר השינה – השילוב שבין אסתטיקה לפרטיות

חדר השינה הוא ללא ספק המקום שבו חשוב להשקיע בבחירת הווילונות והתריסים ברמה האסתטית ולא לחינם בתים רבים שואפים להשיג וילונות בסגנון של בתי מלון עבור חלל זה. לכן שימו לב שאתם בוחרים בווילונות שהם טיפה אובר סייז או כאלו אשר מגיעים בקווים א -סימטריים. עם עדיפות לווילונות עבים אשר יוצרים חציצה של ממש בין החוץ לפנים. בנוסף, מכיוון שמדובר בחלל סופר אינטימי, אשר דורש שיתייחסו אליו בהתאם שווה לשקול תריסים אשר מגיפים את החדר באופן מלא ויש להם את הלוק המתאים לחלל זה.

חדר ילדים – שהאור והרעש לא יעיר את הקטנים

בחדר ילדים אנו ראשית נרצה ליצור אווירה ולכן נעדיף וילונות ותריסים אשר ניתן לפתוח למחצה. תריסי אור ותריסי גלילה בהחלט יתאימו לעניין. וילונות צבעוניים או כאלו אשר מגיעים בהדפסים מפתיעים, יעניקו את השובבות שנרצה להעניק לחדר. כמובן שנשאף להשיג הצללה מקסימלית בכדי לא להפריע למנוחה של הילדים (ובעיקר לפעוטות אשר ישנים גם בצהריים), ולכן נעדיף תריסים אשר נסגרים לחלוטין ומנגנונים עם מינימום רעש בזמן ההפעלה. במידה והחדר מלא בשמש, נבחר בווילון מאריג עבה יותר, בכדי לספק עוד שכווה של הגנה מפני קרני ה- UV.