איך להתאים פינת ישיבה לווילונות הבית?

רבים מאתנו מעוניינים לערוך שינוי בעיצוב הבית באופן שיהיה יעיל, חסכוני ויפה. את העיצוב ניתן לעשות גם ללא שיפוץ של כל הבית, ולבחור פריטים שישדרגו לכם את הנראות בחדרים. המאמר יציע מספר רעיונות להתאמת פינת הישיבה לעיצוב הבית ולווילונות בפרט.

 

פינות הישיבה בתוך הבית

כאשר נכנסים לבית מעוצב מקבלים רושם גם על המתגוררים בבית ולכן העיצוב שלו חשוב. בנוסף, בית מעוצב עם ריהוט פרקטי מעניק אווירה יוקרתית, חמימה וביתית שכייף לגור בו. הריהוט והעיצוב שלו נקבעים על פי גודל החדרים והחללים אותם ברצונכם לרהט.

לכן, פינות ישיבה בבית צריכות להיות אסטטיות ומרווחות בשילוב וילונות מעוצבים, שטיחים ואביזרים נוספים שישדרגו את המראה שלהם. פינת ישיבה יכולה להיות מערכת הישיבה בסלון, בחדר הילדים, בחדר הטלוויזיה, לפינת קפה ואף לחצר. חשוב למקם אותה בהתאם למידות החדר, למטרה שלה ובצורה מעוצבת ואסטטית.

 

בחירת פינת ישיבה לכל מטרה

אפשר לבחור פינת ישיבה מעוצבת מתוך סוגים ודגמים רבים הכוללים 2-3 מושבים. פינת הישיבה יכולה להיות פינתית, בעלת מושבים עם משענת מתכווננת או ללא משענת כלל, מודולרית ונוחה להזזה העיקר שמתאימים אותה למטרה, לחלל ולנוחות. למשל מערכת ישיבה במרפסת החצר תהיה שונה ממערכת ישיבה בתוך הבית הן מבחינת חומר הגלם והן מבחינת הבדי ריפוד. כמו כן, מערכת ישיבה בסלון תהיה מסוגננת ויוקרתית יותר ממערכת ישיבה בחדר הטלוויזיה.

הבחירה צריכה להיעשות על פי טעם אישי ובהתאמה לשטיחים, לווילונות והריהוט הנוסף. באותה מידה יש להתאים את פינת הישיבה לילדים הגרים בבית ולבחור במערכת עם בד או כיסוי היורד בקלות ושניתן לכבסו. במידה ובחרתם בסלון מעור יש לתחזק אותו ולנקות אותו בתכשירים לעור. מעבר לכך, חשוב שתהיה עמידה לאורך שנים ללא צורך בהחלפתה ונוחה לישיבה.

 

התאמת פינת הישיבה לווילונות

כאשר יש בביתכם וילונות באיכות טובה, מעוצבים ויקרים ואתם מעוניינים להחליף רק את מערכת הישיבה חשובה להתאים אותה לווילון. וילון מעוצב ויוקרתי בעיקר מהסוג העתיק אינו בר החלפה והוא משומר ומתוחזק באופן שוטף ועל כן אין סיבה להחליפו. מערכת הישיבה צריכה להיות מותאמת לווילון בגוון. אם הווילונות צבעוניים או בעלי טקסטורות שונות, מערכת הישיבה צריכה להיות חלקה ובגוון אחד, ולהיפך, אם הווילונות בצבע אחד וללא טקסטורות, מערכת הישיבה יכולה להיות מעוצבת בצבעוניות, צורות גיאומטריות וכד'.

כאשר הסלון קטן והתקרה נמוכה רצוי שהווילונות יהיו שקופים, ארוכים וייתלו גבוה. הווילונות המגיעים עד לרצפה מגדילים את חלל החדר ויש להתאים להם את מערכת הישיבה ולמקם אותה בצורה נבונה ובאופן בו החדר יראה יותר מרווח. בחדרי השינה רצוי לבחור בווילון התואם את שטח החלון ובפינת הטלוויזיה הווילונות צריכים להיות אטומים, או למקם את טלוויזיה מול מערכת הישיבה כך שאור השמש לא יפריע.

וילונות מעוצבים לבית