איך לנקות בדי ריפוד ווילונות?

וילונות ובדי ריפוד הם מוצרים יפים שתורמים רבות לאסתטיות של הסלון וגם של חדרי השינה וחדרי הילדים. על-מנת לשמר את המראה שובה הלב של הבדים, חשוב להקפיד על שגרת תחזוקה נכונה ובפרט לנקות את הריפודים ואת הווילונות בדרך יעילה ובטוחה. הטיפים הבאים יעזרו לכם לעשות זאת, וליהנות מעיצוב הפנים של הבית שמן הסתם השקעתם בו מחשבה רבה וגם לא מעט משאבים אחרים.

איך מנקים וילונות בד?

השלב הראשון של ניקוי וילון בד – וכמובן ישנו מגוון רחב של סוגי בדים שמשמשים לייצור וילונות – הוא שאיבה. מומלץ להשתמש בשואב כשלראש שלו מחובר צינור בעל פתח יניקה צר ככל האפשר. כמו כן כדאי להפעיל את שואב האבק בעוצמה המקסימלית, כך שגם האבק שמסתתר בין הקפלים ובין התפרים של הווילון יסולק משם.

השלב הבא של ניקוי וילונות יסודי הוא כביסה. את הפעולה הזו חשוב להתאים לסוג הבד ולהנחיות יצרנית הווילון. במרבית המקרים נדרשת הפעלת תוכנית עדינה במיוחד וביצוע כביסה בטמפרטורה נמוכה. בחלק מהמקרים, למשל וילון פשתן או משי, מומלצת כביסה ידנית.

בדים כמו פוליאסטר, ניילון ושילובים של החומרים הללו עם כותנה, ניתנים על פי רוב לכביסה במכונת הכביסה. הקפידו לקרוא את הוראות היצרן ובמידה ואלה מאפשרות זאת, שימו במכונה והפעילו אותה על תכנית כביסה עדינה בטמפרטורות נמוכות. חום גבוה עשוי לגרום לכיווץ הווילונות. ייבוש מלא הכרחי – ורצוי לעשות זאת בצל כדי למנוע מהשמש להזיק לווילון.

איך מנקים כתמים מריפודים של ספות?

אם נוצר כתם כלשהו על הספה, חשוב לטפל בו באופן מידי, לפני שהחומרים שיוצרים את אותו כתם – דם, שתן, שמן, רוטב, דיו וכו' – נספגים בעומק הריפוד. בכל מקרה של ניקוי בדים וריפודים באופן עצמאי כדאי לבצע ניסיון בפינה נסתרת, כדי לוודא שלא גורמים נזק לבד.

הדרך הפשוטה ביותר, שמתגלה כיעילה בלא מעט מקרים, היא לספוג את הכתם באמצעות מגבת רכה. חשוב להקפיד על טפיחות עדינות כדי לא לגרום לחומר המלכלך להיטמע בעומק הספה. השלב הבא הוא מריחת תערובת של מים חמימים, חומץ לבן ונוזל כלים (כמות מועטה של הנוזל, 2-3 כפות חומץ וכוס אחת של מים) על הכתם. לאחר מספר דקות סופגים את התערובת, בתקווה שהיא ספחה אליה את כל הלכלוך. גם בשלב זה חשוב להקפיד על עדינות כדי לא להחדיר את החומרים אל תוך הספה. השלב האחרון הוא ייבוש מלא.

באילו מקרים נדרש ניקוי מקצועי של הספה?

ניקוי ספות באופן מקצועי מאפשר להסיר גם כתמים עיקשים ששרדו את ניסיון הניקוי הביתי. בנוסף כשמשתמשים בציוד מתקדם הניקוי מעלים גם את המיקרואורגניזמים שמסתתרים בתוך הספות, ובראשם קרדית האבק (חרק שגורם לתגובות אלרגיות אצל אנשים רבים). בהתאם מומלץ לבצע ניקוי מקצועי בתדירות של אחת לשנה, וגם כשיש כתמים מכוערים על הספה.