איך לעצב את הבית בסטייל מבלי לקחת משכנתא שניה?

יצירה של סביבה מגורים הרמונית, נעימה ורגועה יכולה להשפיע על איכות החיים של דיירי הבית והאורחים שמגיעים אליו.  לעיתים קרובות, יש לבצע את האיזון בין עיצוב דקורטיבי לבין פרקטיות, אילוצים ושיקולי תקציב.

במאמר זה אציג לך מספר טיפים, רעיונות והשראה שיאפשרו לך לצאת מהקופסא, לפתוח את הראש ולעצב את הבית בדיוק כמו בחלומות שלך.

איך לעצב את הבית בסטייל מבלי לקחת משכנתא שניה?

בשביל לעצב את הבית בסטייל בצורה הרמונית, נכונה ומותאמת אישית צריך בעיקר רצון, מוטיבציה והקפדה על קווים מנחים מעולם העיצוב. הנה כמה עקרונות שכדאי לאמץ במהלך עיצוב הבית שלך:

  • אף אחד לא רודף אחריך – לעיתים קרובות, אנו נתקלים בזוגות צעירים ומשפחות אשר מעוניינים להספיק כמה שיותר בכמה שפחות זמן. במקרים רבים, ההמלצה שלנו היא לקחת את הזמן, לא למהר ולא לקבל החלטות אימפולסיביות אשר אחרי זה נצטער עליהן.

  • חיפויים זה החיים – על מנת להכניס צבע, חיים ועניין לחלל הבית מומלץ לא להשאיר קירות שלמים ריקים מתוכן. כיום ניתן למצוא לא מעט חיפויים, טפטים ותמונות אשר יכניסו עניין לחלל המעוצב.

  • מוצרים שעושים את החדר – כמעט בכל חדר ניתן למצוא את המוצר שאם נשקיע בו קצת, הוא יהפוך את הנראות של החדר מקצה לקצה. לדוגמא, אם אנו רוצים לעצב את חדר האמבטיה, ניתן לעשות שיפוץ קומפלט אשר יכלול החלפה של ריצוף, חיפויים, שירותים ומקלחון, אך ניתן גם בתקציב נמוך להחליף את ארון האמבטיה הישן במגוון הולך וגדל של ארונות אמבטיה מעוצבים אשר ישפיעו על הנראות והפונקציונליות של חדר הרחצה.

  • חידוש רהיטים ישנים – לכל אחד מאיתנו יש ספה ישנה, מיטה או כורסא ישנה אשר עם קצת התייחסות, עבודה ואהבה יכולה להפוך לפיס משגע. במקרים רבים, חידוש של רהיטים ישנים על ידי החלפה של הריפוד, הכריות או אלמנטים שונים יכול להעניק לפריט חיים חדשים ולהפוך אותו לפריט מיוחד שאין לכל אחד.

  • אל תחסכו על וילונות הבית – החלפה או התאמה של וילונות חדשים לחללים הבית יכולים להקפיץ את הנראות ולשנות את האווירה בבית מקצה לקצה. כיום, ניתן למצוא מגוון רחב של וילונות גלילה, וילונות הסטה או וילונות פנלים אשר יאפשרו לך להכניס עושר, תחושה ונראות חדשה לחללים המעוצבים.

לסיכום, לפני שמתחילים לעצב את הבית, מומלץ להקדיש זמן לתכנון נכון, מותאם והגיוני בהתאם לתקציב שעומד לרשותך. לעיתים קרובות, ניתן לעשות שינויים קטנים אשר מובילים לתוצאות משמעותיות בחלל הבית.