איך לשדרג את עיצוב חדר השינה

חדר השינה הוא אחד החללים בו אנחנו מבלים את מיטב זממנו ביום. בין אם זה בשינה ובין אם זה בדברים אחרים. לכן, אנחנו גם מוכנים להשקיע לא מעט זמן וכסף על מנת לעצב אותו כפי שאנחנו רואים לנכון, באופן שיתאים לאווירה שרוצים לייצר במקום, לצרכים שלנו ולקונספט של המקום.

ישנן דרכים שונות כיצד אנחנו יכולים לעצב את חדר השינה שלנו או לשדרג את העיצוב הקיים. לשם כך, אנחנו צריכים לבחון מה עומד לרשותנו, מה היכולות הכלכליות שלנו ומה עומד לרשותנו מבחינת פרמטרים של שטח, מבנה, פריטי ריהוט וכמובן מה הם הצרכים המעשיים שלנו.

חשוב לציין, כל דבר יכול בצורה כזו או אחרת להשפיע על העיצוב של החדר. בין אם מדובר על דברים קבועים ובין אם מדובר על דברים זמניים. כלומר, דברים שאנחנו מחליפים אותם מעת לעת, גם הם יכולים להשפיע כך או אחרת על העיצוב של החדר.

מצעים הם דוגמא טובה לפריט שיכול להשפיע על העיצוב של החדר, אף על פי שאנחנו אמורים להחליף אותם מדי שבוע. הם משפיעים מאחר ויש להם נוכחות משמעותית בחדר ואנחנו לא יכולים להתעלם מהם. לכן, כשאנחנו בוחרים מצעים מסוג או צבע מסוים, עלינו לקחת בחשבון, שכל מי שייכנס לחדר יכול לראות אותם, והם ישפיעו על הנראות והעיצוב של המקום.

דוגמא הפוכה הם טפטים. כאן מדובר על פריט שאנחנו מדביקים על גבי קיר, ארון או בכל מקום אחר. מדובר על פריט קבוע שאנחנו לא נסיר אותו לעיתים תכופות, אם בכלל. אנחנו יכולים למצוא טפטים בצבעים אחידים, טפטים עם שלל צבעים, וכן כאלה שמציעים לנו דוגמאות שונות וייחודיות. כמובן שבכל חדר שינה אנחנו נבחר להשתמש בטפטים מעוצבים מתאימים, על פי סוג החדר ומי שמשתמש בו.

כיצד משדרגים את העיצוב של חדר השינה?

ראשית, עלינו לבחון את גודל השטח שעומד לרשותנו, זה יעזור לנו לדעת מה הם הגבולות שלנו. אם מדובר בחדר שינה גדול, אז אנחנו יכולים כמובן למצוא הרבה מאוד אפשרויות, לעצב את החדר בצורות שונות, לעומת זאת אם מדובר בשטח קטן, נבחן אופציות לעיצוב מינימליסטי, עיצוב הרבה יותר סטנדרטי.

שנית, אנחנו צריכים לבחון את המבנה של החדר. למשל, היכן ממוקמים החלונות, היכן ממוקמת הדלת. כך אנחנו יכולים לבחור איפה להציב את המיטה, איפה להציב את הארון ופריטים אחרים.

שלישית, עלינו לבחור את סוג התאורה, וכן סוגי החומרים בהם נרצה להשתמש בחדר. אם נרצה לייצר אווירה אינטימית וחמימה, אולי ישתלם לנו להשקיע ולהשתמש בפריטי עץ שונים. לעומת זאת במקרים אחרים, נרצה להשתמש בפריטים מסוגים שונים.

לפני סיום נדגיש, בטרם אנחנו מתחילים בתהליך העיצוב, חשוב שאנחנו נתכנן ונקבע את הקונספט שאנחנו מעוניינים לעצב את החדר, ועל פיו נפעל.