איזה ציוד כדאי לכל בעל בית להחזיק בשביל עיצוב ותחזוקה של דירתו?

בעוד שיש פריחה ממשית בשירותי הנדימן לבית, מתברר כי יש אנשים (גברים ונשים גם יחד) שמחליטים – לא אצלנו. עבור כל מי שסבור שלא בשביל כל תיקונצ'יק צריך להזמין איש מקצוע ונבראו לנו ידיים בכדי לעשות בהן שימוש, ערכנו רשימה מיוחדת. לכל בעל בית, שרוצה מדי פעם לתקן, לעצב או להרכיב, כדאי שיהיו בבית את הכלים והציוד הבאים.

מקדחה מקיטה, לכל קידוח שתרצו

יש כמה וכמה מותגי כלי עבודה שנחשבים למוכרים כמעט בכל בית. מקיטה היא אחד המותגים הכי חזקים בשוק, לא רק בארץ. ואם כבר מקיטה, אז איך אפשר בלי להזכיר קודם לכל את הפריט השימושי כל כך, שהוא מקדחה מקיטה. לא נתאר כאן ממש את כל הפונקציות שהכלי הזה יכול לשמש אתכם, רק נציין כמה דברים חשובים. בעזרת מקדחה מקיטה אפשר ללא קושי להחליף גוף תאורה ישן, להרכיב ארון או מיטה, לחזק כל בורג שרוצים, להחליף צירים בארונות, להרכיב פרגולות, לתקן מעקות שהתרופפו. זוהי רק רשימה חלקית כי אפשר גם להתקין מדפים, לקדוח חורים לדיבלילם ועוד הרבה יותר מזה.

ארגז כלי עבודה מאובזר

לצד המקדחה, חשוב שיהיה לכם בבית לצרכי תחזוקה גם ארגז כלי עבודה ראוי לשמו. לא נתאר את כל הכלים שאפשר לשים בו, כי יש כלים ייעודיים למשל לחשמלאים או לנגרים, אבל כן נציין כמה דברים החשובים בעצם לכולם. בארגז שלכם, תדאגו שיש כלים לחיתוך חוטים מתכתיים, כלומר קאטרים, סכין יפנית וכיוצא באלה. כדאי שיהיה כמובן גם פטיש ואנו ממליצים על יותר מאחד וכן גם מסור וכלי שיוף. יש פטישים בעלי ראש מתכת כבד ויש גם פטישים מעודנים יותר. לשימוש על קיר גבס, למשל, נעשה שימוש בפטיש לא כל כך מסיבי וכבד. חוץ מזה, שימו בארגז הכלים גם צבת או פלייר ולמתקדמים – כדאי פלאייר פטנט. אם חשבתם שזה הכל, יש עוד. מומלץ גם מפתח צינורות ומפתח ברגים, מברגים ידניים, רגיל ופיליפס.

ציוד לטיפול וטיפוח קירות

היכנסו הביתה והביטו סביבכם. מה אתם רואים? אנו לא מתכוונים למנורות או למכשירים כמו טלוויזיה או מחשב. הסתכלו מסביב ותראו את המעטפת של הבית ושל החדרים כלומר, הקירות. לקירות של הבית אפשר להקדיש המון מילים בענייני טיפוח, תחזוקה ועיצוב. התקציר בשביל כל הדברים הבסיסיים צריך הוא כזה. לטיפוח ועיצוב הקירות צריכים חומרים שנועדו לתיקון סדקים. צריך כמובן חומר לאיטום ושמירה על הקירות ועל הבית מפני חדירת מים. גם צבע חשוב שיהיה, בגוונים האהובים עליכם, את אתם רוצים להימנע מקירות מתקלפים במהירות. אגב, יש חומרים לחדרי אמבטיה, שהם דוחי עובש, ריחות וכתמים לא נעימים. חשוב להצטייד כמובן גם ברולר או במברשות לצביעה. חוץ מזה, טוב שיש בבית גם חומרים כמו סילר, שמתאימים למשטים נקבוביים בעיקר. אם אתם רוצים להיות יצירתיים, יש גם טפטים מעוצבים ומדבקות לעיצוב קירות, על בסיס ויניל.

עוד כמה דברים נחוצים לתחזוקת בית

לצורך עיצוב, טיפוח ותחזוקת הבית החזיקו בבית גם דבקים מסוגים שונים, עדיף מהירי ייבוש. חשוב גם תרסיס לשימון דלתות וצירים חורקים. החזיקו בהישג יד גם חומרים קוטלי חרקים לשימוש ביתי וכן סולם יציב, פלס רגיל או לייזר, סרט מדידה. תמיד טוב שיש גם כמה מנורות להחלפה, מסקינטייפ וסרטי הדבקה, איזולירבנד ונייר דבק בצבעים שונים וכמובן גם מספריים. מסמרים, ברגים, שייבות ומפתחות אלן, מפתחות סגורים ופתוחים באלה נסיים את הרשימה הנוכחית.