איך לעצב את חדר התינוקות המושלם בעזרת וילונות וטפטים?

כל תינוק, גם אם לא מדובר בילד הראשון במשפחה ובטח ובטח אם הוא זה שהופך אותנו בעצם להורים, ממלא אותנו בשמחה, התרגשות – וגם אחריות עצומה. גם הענקת מראה שובה לב לחדר התינוקות היא חלק מכך. מחקרים רבים גילו קשר בין הסביבה שבה מתרחשת הגדילה בתקופת החיים הראשונית לבין איכות ההתפתחות, מה גם שחלק מהנחת שלנו ההורים היא לראות חלל מעוצב היטב.

שני פריטים שמחוללים שינוי משמעותי במראה חדר תינוקות בלי להיגרר להוצאות גבוהות מדי הם וילונות, טפטים מעוצבים, וכמו כן חשובה ההרמוניה ביניהם.

אילו וילונות מתאימים לחדרי תינוקות?

וילונות מעוצבים ואיכותיים לחדרי תינוקות חייבים להיות קודם כל פרקטיים, ורק לאחר מכן לבחור את העיצוב האופטימלי.

הסיבה לכך היא הצורך לספק הצללה מושלמת לחדרים אלה – גם כדי שהתינוקות יוכלו לישון, כולל במהלך היום כמובן, וגם כדי לא לחשוף אותם לשמש עזה מדי. האפשרויות רבות ומגוונות, החל מווילונות רומיים דרך וילונות גלילה ו-וילונות ונציאניים וכלה בווילונות פנלים, ובכל מקרה יש בחירה רחבה גם מבחינת צפיפות הבד ובהתאם רמת ההצללה.

עוד דגש חשוב הוא לא להתפשר על האיכות, כך שהווילון הנבחר ימלא את ייעודו במשך שנים רבות.

איך לבחור טפט לחדר של התינוק או התינוקת?

הטפטים חזרו בשנים האחרונות לאופנה, וטוב שכך. במיוחד מתאימים הטפטים לחדרי תינוקות וילדים, שמטבעם נוטים להתלכלך ולהישחק – בזמן שקיר שהושקעה עבודה רבה בצביעתו קשה לנקות, את הטפט אפשר לרחוץ בקלות. יתרון נוסף הוא שקל יחסית להחליף טפט שנשחק לאחר מספר שנים או שכבר לא מתאים לחדר (אחרי שהתינוק כבר הפך לילד או אחרי שהילד הפך לטינאייג'ר).

עוד כדאי לדעת שהטפטים העכשוויים עשויים מחומרים איכותיים ועמידים ולא פחות חשוב, ידידותיים לילדים ובכלל. הדבקה מקצועית תבטיח לחדר התינוקות מראה מרשים מאוד שיישמר במשך שנים רבות – וכל מה שנותר לנו הוא לבחור עיצוב שיתאים לחדר המרגש ביותר בבית מתוך השפע האינסופי של האפשרויות.

איך ליצור סינרגיה נכונה בחדר?

על-מנת ליצור חדרי תינוקות מעוצבים מומלץ לא "רק" לבחור וילון איכותי וקסום ואחריו גם טפט מסוגנן, אלא להקדיש תשומת לב לכל הפריטים בחדר ולנסות ליצור ביניהם הרמוניה מושלמת.

בפרט, חשוב להימנע מעומס יתר ויזואלי, שעלול לאיים על התינוק הרך, ומצד שני גם לא ליצור חדר משעמם ונטול גירויים. אם הווילון ססגוני מאוד ועשיר באלמנטים גרפיים אפשר לבחור טפט רגוע יותר, ולהפך, עם טפט שכולל מוטיבים ויזואליים בולטים כדאי להעדיף וילון בצבע אחיד וניטרלי יחסית.

בכל מקרה הדרך הטובה ביותר היא לבחור מראש קונספט וגוונים דומיננטיים, ועל בסיס התמונה המלאה לבחור וילון, טפט ושאר פריטים. את המראה הרצוי אפשר לתכנן בהשראת חדרי תינוקות מאתרי אינטרנט בתחום או מגזינים לעיצוב, אחרי התייעצות עם חבר/ה טוב/ה עם תפישה ויזואלית מעניינת וגם על סמך ההעדפות שלנו (לפחות עד שהתינוק יגדל ויפתח טעם משלו…).