עיצוב חדר שינה מהחלומות

אין זה סוד ששינה טובה, שלווה ואיכותית, חיונית וחשובה ביותר למען התנהלות שוטפת יעילה ותפקוד יומיומי טוב ותקין. מעבר לכך, ההשלכות של מחסור בשעות שינה הן משמעותיות וגורמות לירידה באיכות החיים. חוסר בשינה פוגם בפעולת מערכת החיסון שלנו, גורם לחוסר ריכוז, עצבים, מתח ומגביר את התיאבון.

את איכות השינה ניתן למדוד לפי מגוון פרמטרים, ביניהם יצירת אווירה מרגיעה, שינה על גבי מזרנים איכותיים ואורתופדיים המעניקים לגופנו תמיכה מושלמת ונכונה, מצעים רכים ונעימים, מיטה נוחה ומעוצבת, ארונות מרווחים, וילונות מבדים יפים ועוד.

דגשים חשובים בעיצוב חדר השינה

חדר השינה, בו נפתח ומסתיים המירוץ היומיומי שלכם, משמש מעבר לשנת הלילה גם כמקום מרגוע במהלך שעות היום, נטול לחץ ומתחים. חדר שינה מהווה את אחד המקומות המרכזיים בבית, בו שוהים שעות רבות מתוך החיים. לכן, חשוב שכל אחד יעצב את חדר השינה האידיאלי והנוח ביותר עבורו, שעונה על כל הצרכים האישיים, שיהיה נעים ומרווח לשהייה ולינה.

ריהוט: בכל חדר שינה יש ריהוט הכולל מיטה, מזרנים , ארונות ושידות, המהווים חלק מרכזי בחדר. לגודל המיטה והעיצוב שלה יש השפעה על חלוקת החלל בחדר ועל סגנון העיצוב של כל חלקי החדר. מומלץ למקם את המיטה כך שניתן יהיה לעבור משני הצדדים, עדיף מול הדלת או החלון ולבחור במזרן איכותי ביותר.

מקומות אחסון: חדר השינה משמש לאחסון בגדים, נעליים וכל ציוד אחר ולכן הארונות ממלאים חלק משמעותי ופונקציונלי. חשוב שיהיה ארון גדול, נגיש ונוח לשימוש, המותאם לפי גודל החלל ושיוכל להכיל את כמות הפריטים הדרושים לאחסון. יש היום מבחר עצום של ארונות מעוצבים, הכוללים פתרונות תלייה, מגירות ומדפים, אותם ניתן לבחור לפי הדרישות והצרכים הספציפיים.

התקנת וילונות: וילונות הם דרך מצוינת להבטיח שינה רצופה וטובה על ידי החשכה של חדר השינה וכך גם אפשר להקנות לחדר אווירה שקטה, חמה ורגועה. תוכלו לבחור מבין שלל הדגמים, הבדים והעיצובים שישנם בשוק, לדוגמה וילונות רומיים, וילונות גלילה, וילונות ונציאניים, וילונות הסטה ועוד.

תאורת החדר: מדובר במרכיב מרכזי בחדר השינה, המשפיע ישירות על איכות השינה והאפשרות לישון בכל שעות היממה. בכדי שתוכלו לקבוע את דרגת התאורה, ההמלצה היא להשתמש בדימר שמחובר לתאורה המרכזית בחדר. ניתן גם להתקין ספוטים ולהניח מנורות על השידה בסמוך למיטה.

אביזרים נלווים: מהווים דרך פשוטה ומהירה לעצב לכם חדר שינה חלומי שלא תרצו לצאת ממנו. באמצעות הוספה של כריות נוי צבעוניות ונוחות, שטיחים רכים, שמיכות ומצעים מפנקים, כיסויי מיטה צבעוניים והדומים, אפשר בקלות להעניק לחדר השינה תחושה נינוחה ושלווה שכיף לבלות בו. כמובן שלכל אחד יש טעם וסגנון אישיים, כאשר ניתן לשלב כל מיני בדים מיוחדים, טפטים לקיר, לתלות תמונות וקישוטים יפים ועוד.