שדרוג המשרד באמצעות וילונות

רעש חיצוני שחודר מבחוץ פנימה, לתוך המשרד, עלול להשפיע באופן שלילי על הפרודוקטיביות ועל הבריאות והרווחה של העובדים. רמות מתח מוגברות, חוסר יעילות ואי נוחות הם תופעות הלוואי של בעיות אקוסטיקה לא מטופלות במשרדים השונים. תריסים ווילונות יכולים להיות דרך יעילה, לא יקרה ולא פולשנית, לשיפור האקוסטיקה במשרד שלכם.

בדרך כלל, ניתן להניח כי כל חברה לתכנון משרדים תיקח בחשבון לא רק התמקדות בריהוט איכותי, אסתטי ומעוצב, ולא רק שיפוץ שמתוכנן ליצור את האווירה והסגנון המבוקשים, אלא גם מחשבה מעמיקה על דרכים שיציעו לעובדי המשרד גם נוחות וגם מוטיבציה במהלך יום העבודה.

לכן, הפונקציונליות והאסתטיקה הם שני התחומים אשר הולכים יד ביד וחיוניים ליצירת משרד שקט, יעיל ופרודוקטיבי.

משרדים עם חלל פתוח יוצרים אתגר אקוסטי

הטרנד העכשווי, הנוטה לטובת חלל משרדים פתוח ומרחבי עבודה זולים – הוביל את הצורך להתחשב גם בשיקולים אקוסטיים. האקוסטיקה הופכת היום לגורם חשוב יותר ויותר בעבודת האדריכלים ומעצבי הפנים, כאשר הם עובדים על פרויקטים חדשים בתחום שיפוץ המשרדים.

בקרת רמות הרעש במשרד הפתוח היא קשה מאוד, בהתחשב בחלל המכיל מספר שולחנות עבודה וארונות, ובשימוש ההולך וגובר בקירות זכוכית, פנימיים וחיצוניים.

מטבע הדברים, השוק מציע תריסים או ווילונות גלילה עם תכונות אקוסטיות טובות יותר מאחרים. יש גם כמה בדים אקוסטיים המתאימים יותר לשימוש עם תריסי גלילה למשל, אשר מסוגלים לצמצם באופן משמעותי את ההדהוד והרעשים, ולספק בו בזמן גם הגנה מפני חום ואור בוהק.

כאשר בוחרים בד או וילון שייתן מענה גם לבעיות אקוסטיות, מומלץ לבחור בבדי וילונות או תריסים הסופגים רעשים באופן יעיל יותר מאחרים.

בדים לווילונות המפחיתים רעשים

בדים, שנחשבים כאקוסטיים מתאימים לווילונות או לתריסי גלילה. תארו לעצמכם בד אקוסטי שכזה מכסה על הקיר החיצוני מהרצפה ועד התקרה, ועד מהרה תעריכו את ההשפעה החיובית שתהיה לו על איכות האקוסטיקה במשרד שלכם.

וילונות קטיפה לשיפור האקוסטיקה

וילונות, המותקנים על החלונות החיצוניים בחדרי הישיבות, מאפשרים לשלוט הן בכמות אור השמש והן ברמת הרעשים שיחדרו פנימה מבחוץ. זאת, תוך הוספת מגע של יוקרה לאווירה של החדר. וילונות מצמר סלעים כבד, וילונות קטיפה או וילונות מבד מרופד בבטנה עבה, משמשים בדרך כלל בחדרים אלה להגנה מפני רעשים.

וילון מלא על כל הקיר, יסייע להפחתת הרעשים ויספק רמת אקוסטיקה גבהה יותר. וילונות מלאים נמדדים לפי כמות הבד המשמשת לייצורם. ככול שהווילון מלא יותר בקפלים, כך נדרש יותר בד כדי לייצר וילון מלא יותר. המלאות של הווילון מתבטאת באחוזים, כך שווילון עם 100% מלאות, משתמש בכפליים מכמות הבד ביחס לרוחב הסופי של הווילון.

וילון כמחיצה בחדר

וילונות יכולים לשמש גם כמחיצות בחדרים עצמם, וניתן להשתמש בהם כדי ליצור מחיצה ויזואלית ואקוסטית המציעה יותר פרטיות ומספקת ניגודיות מבורכת באמצעות דוגמאות מעניינות שיכולות לשפר את עיצוב הפנים של חלל המשרד.

ההתקדמות הטכנולוגית העדכנית בתחום ענף הבדים לווילונות מציעה וילונות קלילים, אקוסטיים, בעלי אותם מאפיינים אקוסטיים, שהציעו עד כה הווילונות עשויים עם צמר סלעים או וילונות קטיפה מסורתיים.

וילון ליצירת אווירה ביתית

בואו נודה על האמת, אנחנו לא מתייחסים לסביבת העבודה שלנו כמו לבית שלנו. בדרך כלל, אנחנו קצת יותר קשוחים בכול מה שקשור לחומרה בעמדות העבודה. ״להחליף וילונות בלים בחדשים״, זו משימה שבדרך כלל לא תופיע ברשימת התקציב של המשרד.

למעשה, ניתן היום לעצב את המשרד בעזרת וילונות שיחזיקו מעמד שנים רבות ויחד עם זאת ישמרו על החלל מפני אור שמש יוקד, מפני רעשים של מכוניות החולפות בכביש הסמוך, או מפני כל מי שמתהלך בחדר הסמוך ופסיעותיו רועמות ומפריעות לריכוז.

עבודה במשרד, ים עיצוב שלו לא השתנה כבר יובלות, יכולה להיות די מדכאת בטווח הארוך. דברים פשוטים כמו וילונות חדשים במשרד, עשויים לעשות את כל ההבדל ולשנות באופן מרשים את המראה הכללי של חלל העבודה.

אם וילונות עם דפוסים בולטים הם יותר מדי עבור סביבת העבודה שלכם, בחירה בווילון בצבע אחיד, או מעוטר בעדינות, היא דרך יעילה מאוד להאיר את פני החדר תרתי משמע. בכלל, הווילונות מציעים גמישות רבה לשטח המשרד, אפשר לפתוח אותם ביום חורף שמשי, ולסגור אותם כשהשמש מכה על החלונות, או כשהרעש מבחוץ הופך לבלתי נסבל.