המדריך לבחירת וילונות מיוחדים לבית

וילונות מיוחדים – לעיצוב מושלם ומקסימום פרקטיות

במדינת ישראל אין מנוס משימוש בוילונות על מנת למנוע את חדירת קרני השמש הלוהטות שמסנוורות את הדיירים ומחממות את הבית יתר על המידה. ניתן למצוא וילונות רבים שיעמדו במשימה זאת בגאון אך רק וילונות מיוחדים גם יצטיינו בכל הקשור לעיצוב שלהם. להלן מדריך מקוצר שיעזור לכם לבחור בוילון שיעמוד גם במישור העיצובי וגם הפרקטי.

בחירת וילון – הרוב תלוי במנגנון

כשרכשתם ארונות לבית, ביצעתם סקר שוק מעמיק על מנת להחליט בין ארונות הזזה לארונות רגילים בעלי מנגנון פתיחה וסגירה צירי? באותו האופן עליכם לבחור וילונות רק לאחר שתכירו את כל הסוגים הקיימים. כל וילון נפתח ונסגר באופן שונה לגמרי, כך שיש לבחור אותו בהתאמה מלאה לצרכי החדר שבו הוא יותקן. להלן סוגי הוילונות המובילים כיום:

  • וילונות הסטה – אלו הם הוילונות הקלאסיים שנפתחים ונסגרים בצורה אופקית על גבי טבעות שנעות על ציר. הם מתאימים לכל סוגי החלונות – מקטנים ועד גדולים.
  • וילונות פנלים – גם וילונות אלו נפתחים ונסגרים בצורה אופקית אך הם אינם מחוברים למוט עליון באמצעות טבעות, אלא נעים בתור מסילה מובנית. אלגנטיות ההתקנה מאפשרת שימוש בהם גם לצרכי הפרדה פנימית של חללי הבית (למשל, הפרדה עיצובית בין המטבח לסלון).
  • וילונות גלילה – אלו הם וילונות שנפתחים ונסגרים בצורה אנכית, כאשר במצב פתוח חומר הוילון נגלל לתוך "קסטה" מעוצבת. מומלץ מאוד להשתמש בוילונות אלו להצללת מפתחים קטנים יחסית.
  • וילונות ונציאניים – אף הם נפתחים ונסגרים בצורה אנכית אך הם אינם כוללים מנגנון גלילה והיתרון שלהם הוא ביכולת וויסות מגוונת יותר של כמות האור הנכנס לחדר. הם עושים זאת באמצעות רפפות (בעיקר מאלומיניום) שנעות בצורה סיבובית, מפתיחה ועד להחשכה מלאה.
  • וילונות רומאיים – וילונות מעוצבים ויפהפיים שנפתחים ונסגרים בצורה אנכית בגבהים שונים לפי בחירה. הם עשויים בדרך כלל מבד ולכן אין להם רפפות לוויסות אור, כפי שיש לוונציאנים.

וילונות מיוחדים – גם סוג החומר קובע המון

כל סוג וילון שלעיל מורכב מחומרים שונים שיחד עם המנגנון עוזרים לקבוע את ההתאמה לחדר. לבחירתכם מגוון רחב של בדים ואפשרויות:

  • האפלה מלאה של החדר במצב סגירה באמצעות וילון שעשוי מבדים שחוסמים אור וקרינה ב- 100%.
  • וילון רשת שיסנן את רוב קרינת השמש אך עדיין יאפשר לכם להביט דרכו החוצה בצורה רגועה ונעימה
  • וילונות ונציאניים עם רפפות אלומיניום דמוי עץ למראה כפרי וחמים של המטבח או הסלון.
  • וילונות הסטה או פנלים בעלי מספר שכבות של בד למספר אפשרויות גדול יותר לוויסות עוצמת האור הנכנס.
  • וילונות רומאיים מבדים רכים למראה רטרו-עתיק.

 

על מנת ליהנות ממגוון רחב של וילונות מיוחדים, רצוי ליצור קשר עם חנות גדולה ובעלת מוניטין. במקום שכזה תמצאו לא רק אפשרויות רבות לבחירה, אלא גם איכות שתחזיק לכם לשנים ארוכות. קנייה נעימה!