חנות לממכר בדים – מה חשוב שתדעו?

חנויות בדים, אפשר למצוא כמעט בכל עיר בארץ. בכל חנות, תמצאו מבחר גדול של בדים המשמשים לכל מיני מטרות. לדוגמה, בדי ריפוד לצורך ריפוד מחדש של כורסאות וכיסאות, בדים לצורך תפירת ווילונות, בדים לתפירת בגדים וכו'. קהלי היעד שפוקדים את חנות הבדים הם תופרים ומעצבים.

אם גם לכם יש אהבה לבדים ויש לכם ידע בתפירה והייתם רוצים לפתוח חנות בתחום ולהשתלב בעולם הטקסטיל והאופנה, אנו מזמינים אתכם להמשיך בקריאה…

היכרות עם סוגי הבדים שיהיו בחנות שלכם

חשוב מאוד שיהיה לכם קשר טוב עם הלקוחות שפוקדים את החנות ושתדעו לענות על שאלות רלוונטיות לגבי סוגי הבדים שאתם מחזיקים בחנות. על כן, יש להכיר היטב את סוגי הבדים. כך תוכלו לתת ייעוץ מקצועי. להלן סוגי הבדים הפופולאריים:

בד פוליאסטר – זהו בד שעשוי מסיב סינתטי. משתמשים בו לייצור של בגדים. הוא עמיד, הוא לא מתקמט, לא סופגים כתמים וגם לא צריך לגהץ אותו. הוא זול והעבודה איתו נוחה.

בד כותנה – מדובר על בד רך, נושם וגם נוח לתפירה. ניתן לייצר ממנו בגדים ופריטי טקסטיל. מבחינת עלות, הוא נמכר במחיר נוח. כמו כן, בניגוד לבד פוליאסטר, הבד הזה מתקמט וכן נדרש לגהץ אותו.

פשתן – מדובר על בד באיכות גבוהה. יש לו עמידות גבוהה וגם חוזק. גם הוא בדומה לבד הכותנה, נוטה להתקמט בקלות וגם יש צורך לגהץ אותו.

סאטן – הוא מורכב מכל מיני בדים כמו ויסקוזה, כותנה ופוליאסטר.

לייקרה – מדובר על בד סינתטי שמשתמשים בו בעיקר לבגדי ספורט או בגדי ים. הוא נמתח ונצמד ושומר על צורה קבועה לאורך זמן.

ויסקוזה – מדובר על בד נעים, רך ועם ברק.

קטיפה – מדובר על בד יוקרתי, נעים ועם מרקם עדין. הוא משמש לא רק בפרויקטים של תפירת בגדים אלא גם עבור ריפוד של כורסאות, ספות וכיסאות. הוא יקר ולא פשוט לעבוד איתו. על כן, הוא לא יתאים לתופרים שנמצאים בתחילת דרכם.

ג'רסי – בד סריג. הוא מורכב מצמר, כותנה וסיבים סינתטיים. יש לו מגע רך ונעים. לא קשה לעבוד איתו ועל כן הוא יתאים גם לתופרים שנמצאים בתחילת דרכם.

מיקום חנות הבדים

חפשו מיקום שיהיה מרכזי ונגיש. כזה שיוכלו להגיע אליו בקלות. כמו כן, בהמשך שהחנות שלכם תהיה יותר מוכרת, הציעו גם משלוחים בתוך העיר ומשלוחים ליישובים בסביבת העיר שלכם.

הוצאות

קחו בחשבון את ההוצאות הללו:

-דמי שכירות. הדבר תלוי במיקום של החנות וכמובן בגודל החנות.

-עלות שיפוץ. העלות יכולה להיות מ-30,000 שקלים ועד 100,000 שקלים.

-רכישת בדים. גם כאן העלות משתנה בהתאם לכמויות ולסוגי הבדים שתרכשו.

-רכישת מתקני תצוגה לחנויות ומדפים. יש לבדוק את העלויות מול החברה שממנה רוכשים את פתרונות התצוגה והמידוף.

-הוצאות על שיווק ופרסום. אתם תבחרו כמה אתם רוצים להשקיע. השקעה שתהיה אפקטיבית תתחיל ב-10,000 שקלים לפחות בשנה.