טיפים לעיצוב בית עם אישיות

לפני שמתחילים לעצב אופי ואישיות לבית, חשוב לבחור בסגנון העיצובי המתאים. כדאי לחשוב על החומרים והצבעים שבהם תשתמשו כדי להפיק את המרב מהחללים הפנימיים. בכל הנוגע לרהיטים, כדאי להיות מודעים לצרכים של כל חדר וחדר ולבדוק איך אפשר לעדכן את החללים השונים ולשדרג אותם לפונקציונליות אסתטית מיטבית. לפני שבוחרים צבע לקירות, יש להקדיש זמן לבדיקת כל האפשרויות ולבדוק איך כל צבע ישפיע על האווירה בכל חדר; בכל הנוגע להתאמת הווילונות לרהיטים, כדאי למקסם את ההתאמה ביניהם בין שאתם בוחרים בעיצובים קלאסיים או וינטג'ים, ובין שאתם בוחרים בעיצובים מודרניים או תעשייתיים; בכל הנוגע לאביזרי הנוי, אל תשכחו לשים לב לתקציב ולבדוק את הנחיצות של האביזרים בחדרים השונים; ולבסוף, כדאי שתדעו שאתם יכולים לעצב את הבית שלכם בעצמכם, אך התוצאה הסופית תיקבע לפי הזמן, האנרגייה והמשאבים שתשקיעו בתהליך העיצוב. הינה כמה טיפים מועילים לעיצוב בית עם אישיות.

1.      קבעו תקציב לעיצוב הבית

קביעת התקציב הוא שלב חיוני בתכנון פרויקט העיצוב. עבודה במסגרת תקציב תעזור לכם לקבל החלטות נכונות, להחליט מה נחוץ ומה לא ולדעת מה אתם יכולים להרשות לעצמכם ומה לא.

2.      הבינו את הצרכים שלכם

הגדירו שימושים שונים לכל החללים בבית והתאימו כל חלל לצרכים שלכם. זה יעזור לך להבין אילו פריטים מתאימים לאורח החיים שלכם, איזה מדף צף מעוצב דרוש לכם, איזה ריפוד יתאים לספה בסלון ואילו וילונות ישדרגו את חדרי השינה.

3.      בחרו את הסגנון שלכם

החליטו על הסגנון העיצובי שאתם מעוניינים בו והתוו את כל תהליך העיצוב לפיו. הביאו בחשבון את המבנה הפנימי והחיצוני, את הנופים סביב הבית ואת ההעדפות האישיות שלכם.

4.      חשבו לעומק על גופי התאורה

תאורה היא היבט חשוב בכל פרויקט עיצוב. ודאו שנכנס לבית מספיק אור טבעי, ואם לא, חשבו אילו גופי תאורה ימלאו את צורכי התאורה בחדרי הבית השונים.

5.      אל תוותרו על מקומות אחסון

ודאו שיש לכם מספיק מקום לאחסון בבית. זה יעזור לכם לשמור על חדרים מסודרים ולהימנע מעומס של פריטים ומתחושת צפיפות.

6.      אביזרים, אביזרים אביזרים

לא נגזים אם נאמר שהאביזרים הם חלק בלתי נפרד מתהליך עיצוב הבית, והם הדבר שנותן לו אופי, אישיות וייחודיות. כדי לשדרג את הבית חשבו על אביזרים מהותיים כמו וילונות, כיסויים וכריות נוי והתאימו לכל חדר את האביזרים הנכונים לו. שדרוג האביזרים ייתן לבית שלכם מראה מודרני ומעודכן.

7.      להחיות את הצבע בבית

בחירת צבע לקירות יכולה להיות משימה לא פשוטה, אבל יש כמה דברים שחשוב לזכור בתהליך – חשבו על האווירה שאתם רוצים ליצור בכל חדר. אם אתם רוצים אווירה נינוחה ומרגיעה, בחרו בצבעים רכים וניטרליים. אם אתה רוצה ליצור אמירה נועזת, בחרו צבעים בהירים ותוססים. עם זאת, השתדלו לשמור על אחידות בצבעי הקירות בבית.

8.      ומה לגבי הריהוט?

ריהוט הוא מרכיב חיוני בכל פרויקט עיצוב הבית. בבחירת רהיטים הביאו בחשבון את סגנון הבית שלכם. רהיטים קלסיים עובדים מצוין בבתים מסורתיים, ואילו סגנונות מודרניים ותעשייתיים עובדים נפלא בחללים עכשוויים. הביאו בחשבון גם את הפונקציונליות של הרהיטים, וודאו שהם מתאימים לחדרים השונים.

9.      ולסיכום

אתם בהחלט יכולים לעצב את הבית שלכם בטוב טעם. השקיעו זמן בתהליך וסמכו על האינסטינקטים שלך. אל תפחדו להתנסות עם צבעים, טקסטורות ודפוסים שונים עד שתמצאו שילוב שמתאים לכם ויעצב את האישיות של הבית שלכם.