טיפים לעיצוב חללים קטנים

רבים חיים בדירות קטנות וצפופות במיוחד שאינן מעוצבות כלל, כלומר כאשר נכנסים אל החלל רואים פריטים רבים מגובבים בלי קשר בתוך חלל קטן ודחוס במיוחד. אנשים אינם יודעים, שזוהי לא ברירת מחדל שכן ניתן לרהט ולעצב חלל קטן או דירה קטנה בעזרת טיפים שונים ומעולים שיאפשרו לכם לחיות בצורה יותר נוחה מבלי צורך לרכוש דירה גדולה יותר. מאמר זה יציע מספר טיפים שונים שיאפשרו לכם למקסם את החלל הקטן ולהנות מבית מעוצב יותר ועל הדרך גם יפה יותר.

חלוקה של חלל פתוח

הדרך הטובה והיפה ביותר ליצור חלוקה של חלל פתוח וכך ליצור אשליה של שטח גדול יותר על ידי שינויי צבע, אביזרים שונים, וטקסטיל שונה כך כל אלו  יוצרים את האשליה שמעצבת פנים בראשון לציון ביקשה ליצור.

ניתן ליצור זאת על ידי רהיטים שונים ומעוצבים בצבעים שונים שכן כאשר יש רהיט גבוה בצבע כהה ורהיט נמוך בצבע בהיר יותר. ניתן לשחק עם הצבעים וליצור שילובים יפים במיוחד וכן קיימים אביזרים שונים, כמו אגרטלים, היוצרים חלוקה שונה ויפה של החלל.

היתרון של חלוקה בשיטה הזו, שהעלות של המוצרים היא יחסית זניחה ומשיגה את המטרה בקלות.

קירות חצי שקופים נפתחים או כאלו שניתן להזיז ממקום למקום

שיטה זו אינה מתאימה לכל בית אלא לבית בתחילת תכנון שניתן לבנות קירות כאלו לכתחילה. הקירות הללו יוצרים תחושה של מרחב למרות החלל הקטן.

שימוש בגוונים שונים של אותו צבע:

על מנת שהעין תוכל לשוטט בקלות במרחב אז מעצבי פנים רבים ממליצים להשתמש באותה סקאלה של צבעים.

על מנת שצבעי הקירות לא יהיו משעממים למדי כדאי להוסיף אביזרים צבעוניים על הקירות שיוסיפו נופך וצבע לקירות.

הוסיפו מראות בכל מקום אפשרי

מראה היא לא רק משמשת לצפייה בגוף או בפני האדם אלא היא גם מספקת תחושת מרחב. קיימות מגוון רחב של מראות איכותיות ומעוצבות בגדלים וצבעים שונים וכן ניתן להוסיף בחדרי השינה, בסלון, במסדרון הכניסה ובחדר האמבטיה.

להגדיל את האור הפנימי בחלל או על ידי אור טבעי או על ידי אור מלאכותי

אמנם אין יכולת להגדיל את השטח הנתון אך ניתן להגדילו על ידי יצירת תחושת מרחב. אם הדירה בתכנון ניתן לתכנן חלונות גדולים שיכניסו אור טבעי לחלל ובדירה קיימת ניתן להוסיף מנורות שונות במקומות שונים.

פריטים מעניינים במיקומים מעניינים

דרך טובה מעניינת ויצירתית על מנת להשכיח את החלל הקטן היא להוסיף פריטים מעניינים במקומות שונים שהם לא יגדילו את המרחב אבל יוסיפו תחושה של צבע שחסרה בחללים קטנים.

אריחים ושטיחים תלת מימד:

הוספה של אריחים ושטיחים תלת מימד יכולים ליצור עומק לחלל ובכך להגדילו וכמובן ניתן לבחור אריחים בדוגמאות שונות ובצבעים שונים.

לסיכום…

על מנת ליישם את הטיפים שהוזכרו לעיל בהצלחה מרובה, מומלץ להיעזר במעצב או מעצבת פנים בראשון לציון או בכל עיר אחרת הקרובה אליכם. שיהיה בהצלחה!