כמה חשוב הווילון בעיצוב חדר ילדים?

וילון לחדר ילדים צריך להיות פרקטי ומעוצב כאחד. ישנן שלל דוגמאות של וילונות שניתן להתאים על פי טעמו של הילד ועיצוב החדר. המאמר יעסוק בחשיבות הווילון כפריט עיצובי לחדר הילדים.

 

וילונות מסוגננים לחדר ילדים

וילונות לחדר ילדים הינם פריט הכרחי ויעיל ועל כן יש לבחור וילונות איכותיים מבדים מעוצבים שיקנו לחדר אווירה נעימה וחמה. וילונות רבים עם דוגמאות של גיבורי על, נסיכות, וילונות פרחוניים או עם צורות גיאומטריות נפוצים מאוד בעיצוב חדר הילדים. אך ניתן גם לבחור וילונות פחות ילדותיים, אסטטיים ובסגנון שקט יותר העוזר לילד לפתח טעם אמנותי ואינם רועשים למראית עין.

עיצוב חדרי ילדים צריך לכלול בתוכו אלמנטים ייצוגיים מעבר לכוננית, שולחן, כיסא, מיטה, ארון בגדים ועוד. לפיכך, וילונות מעוצבים ישפיעו על מראה חדר הילדים ואף יהיו פרקטיים לילדים שאינם אוהבים להתעורר עם זריחת השמש או מפחדים בלילה.

לצד אלמנט זה, עיצוב חדר ילדים מוקפד יכול לשלב גם פינת ישיבה עם בדי ריפוד מעוצבים המתאימים לווילונות וכך לקבל מראה תואם ויפיפה.

 

על מה חשוב לשים דגש?

כאשר בוחרים בווילונות יש לבחור בווילונות מבד קל לניקוי מכיוון שילדים נוטים ללכלך דברים שאיתם הם באים במגע. גם סוג הבד צריך להיות אטום במידה ומעוניינים ליצור הצללה כשאור השמש חודר לחדר יתר על המידה. כמו כן, העיצוב של הווילונות צריך להיות מותאם לחומר ממנו עשויים הרהיטים בחדר. אם הריהוט מעץ מלא עדיף לבחור וילונות בצבעים חמים. במידה והריהוט עשוי ממתכת כמו: מיטת קומתיים, כיסאות, מדפים ועוד, רצוי לבחור וילונות בסגנון רומי, פליסה או הסטה עם מוט לשימוש נוח ואסטטי.

גם ריפוד של ספה או פינת ישיבה צריך להיות מבד רחיץ ובהתאמה לשאר הריהוט והווילונות. מעצבת חדרי ילדים תוכל לייעץ על הריהוט והווילונות הרצויים לחדר ילדים המעוצבים באופן שאינו פחות מסוגנן משאר החדרים האחרים בבית.

 

סוגי וילונות לחדר ילדים

ישנם סוגים רבים ומגוונים בהם ניתן לבחור ולהתאימם לחדר הילדים: וילונות וונציאנים, וילונות גלילה, בדים קלים על מנת לקבל אור טבעי ורך של השמש, בדים עבים על מנת לקבל הצללה, וילונות המותאמים לגודל החלון או המגיעים עד לרצפה. כל הסוגים הללו תלויים בטעמכם ובהחלט ניתן לשתף את הילד בבחירה של העיצוב והצבע. בנוסף, יש להתאים את הווילון המעוצב לאהיל, לגופי התאורה בחדר, לשטיח ולרהיטים האחרים בחדר. ניתן לעיין בחוברות לעיצוב חדרים, לשוטט ברשת ולקבל רעיונות שונים או להתייעץ עם מעצבת ולבחור אותם על פי סגנון אישי. גם רכישת וילונות בהתאמה אישית ולפי גודל, אורך וסוג הם פתרון מצוין גם לטווח הרחוק. כלומר, ברגע שתבחרו וילונות המותאמים לפי טעמכם ולפי הצרכים שלכם הם יישמרו לאורך שנים ללא צורך בהחלפתם.

וילונות מעוצבים לחדרי ילדים