למה להשאיר את החלום בקטלוג: עיצוב פנים בדרכים מקוריות

בדים מיוחדים יכולים לשדרג את עיצוב הפנים של בתים מודרניים. בעידן הנוכחי כבר לא מסתפקים בעיצוב שיהיה דקורטיבי בלבד, אלא מחפשים כיצד לגוון את המראה הקלאסי עם צבעים מיוחדים. במקביל, ישנה נטייה לבחור בשיטות עיצוב פנים דינאמיות וגמישות כדי לא להתחייב לטווח ארוך. במקרים אלו, הפתרון האידיאלי של עיצוב פנים בדרכים מקוריות הוא להשתמש בבדים מיוחדים.

בדים מיוחדים מכניסים צבע לחלל הפנים של הבית והם עושים זאת בצורה אלגנטית שלא דורשת הוצאה כספית גבוהה. הבדים משתלבים נהדר עם המאפיינים של עיצוב פנים מודרני, הם מתאימים לכל חדרי הבית וניתן להחליף אותם אחת לתקופה מסוימת. מבחינת תחזוקה, קל מאוד לנקות את הבדים ולכן הם אידיאליים בבתי משפחות עם ילדים ותינוקות.

שיטות לעיצוב סלון ופינת אוכל

יש כמה שיטות שבהן ניתן לעצב ולשדרג את החללים המשותפים – בדגש על סלון ופינת אוכל. ראשית, במסגרת עיצוב בתים מודרניים משלבים בסלון בד דמוי עור שהוא גם אסתטי וגם עמיד. את הבד הזה קל לנקות, הוא אידיאלי בחלל הפנים המרכזי של הבית ובעזרתו ניתן לשנות בצורה דרמטית את הכניסה לסלון.

שנית, ניתן לתלות בד ריפוד מעוצב ולהשתמש בהם כאמצעי לשליטה בתאורה הטבעית. אפשר למשל לבחור בדים מעוצבים כדי להכין מהם וילונות, או להשעין את הנושא של עיצוב סלון על וילונות מעוצבים מחלונות גדולים. אם רוצים להשלים את המראה כדי לייצר אחידות, כל שנותר לעשות בחללים המשותפים של הסלון ופינת האוכל הוא לבחור ריפודים מיוחדים.

במילים אחרות, החלום של בעלי בתים פרטיים לא חייב להישאר בתוך הקטלוג. אפשר להפוך אותו למציאות כאשר בוחרים את הבדים הנכונים ואם משלבים אותם במקומות המתאימים ברחבי הבית. את השילוב הזה צריך להתחיל עם החללים המשותפים של הסלון ופינת האוכל, אך בהמשך ניתן להמשיך גם לתוך המטבח וחדרי השינה.

מה עושים עם הריהוט הקיים?

הטעות הנפוצה היא לוותר לגמרי על הריהוט הקיים כאשר רוצים לעצב מחדש את החלל הפנים. בפועל, יש המון מה לעשות עם הריהוט הקיים ותמיד אפשר להוסיף לו בדי ריפוד מיוחדים. שידרוג ריפוד לספות למערכות ישיבה, סלון וכורסאות והם גם מתאימים לכיסאות רגילים של פינות אוכל וסלון.

עוד דרך להשתמש בריהוט הקיים היא להחליף את המקום שלו. זה פתרון שרלוונטי למקרים שבהם מעוניינים לעצב מחדש את חלל הפנים במסגרת שיפוץ, אך מבלי לחרוג מתוך מסגרת התקציב. החלפת המיקום תשנה ב-180 מעלות את האווירה בסלון ובחללים המשותפים, תגרום לדירה להיראות מעוצבת ומודרנית וגם תחסוך בהוצאות.

לסיכום, המטרה של עיצוב פנים היא לעזור בהגשמת חלומות. בשביל לעשות זאת צריך לחשוב מחוץ לקופסא ולהשתמש בבדים איכותיים, עמידים וצבעוניים בצורה מקורית ויצירתית.