לשדרג בכיף: 8 טריקים פשוטים לעיצוב חדר השינה

לפעמים, דברים קטנים עושים הבדל גדול. לפעמים שינוי נוצר לא במהפכות אלא בתזוזות צנועות ובתוספות מעטות. ניתן ונכון להחיל את הקביעה הזאת כמעט על כל דבר, ודאי על שדרוג הבית ומתחמיו השונים באמצעות עיצובו מחדש, הוספת פריטים קטנים ובכל מה שעשוי להפוך אותו לא רק למבצר אלא לאזור נוחות.

כאשר מדברים על טריקים פשוטים לעיצוב חדר השינה, מתכוונים, בעצם, למה שעשוי להפוך אותו לחדר האינטימי שלנו. חדר שיהיה המקדש לזוגיות, להעשרתה ולהעצמתה. מקום שבו תישמר הפרטיות שלנו כזוג.

במאמר זה נציין שמונה דברים, אשר כל אחד מהם בפרט וכולם יחד בכלל יעשירו ויעצימו הן את המראה של חדר השינה והן, ובעיקר, את התחושה הנוחה והנעימה בעת השהייה בו. ככלל תמיד חשוב להקפיד על הניקיון ואל ההיגיינה בו, על האסתטיקה. על סדר וארגון.

 

  1. קבעו קו עיצובי אחיד, אשר יבוא לידי ביטוי חזותי בצבע הפריטים השונים בו. צבעים יוצרים תחושות. בחרו צבעים נעימים לעין, מרגיעים, רכים. שקטים. ניתן להשתמש בגוונים שונים, היוצרים מרקם חזותי מעניים ועם זאת- אחיד ועשיר.
  2. הפכו את המיטה שלכם למיטת נשיקה: פנקו עצמכם בסט מצעים למיטה זוגית, עשויים בד אוורירי ונושם, איכותי, מלטף. בחירת סט שכולל סדין, ציפית וציפיות תואמות יוצר תחושה נעימה.
  3. שדרגו את התאורה, אם על ידי בחירת גופי תאורה שונים, אם על ידי ייעוד וייחוד מנורת לילה אישית לכל אחד ואחת מכם… ודאו כי ניתן ליצור בחדר אור עמום, לאפשר למי בני הזוג שרוצה לישון לעשות זאת בעוד השני קורא לאור מנורה שמטילה אור קטן וממוקד.
  4. השאירו את החדר מרווח, ככל שניתן. בדקו מה חשוב ושימושי לכם בו ומה ניתן להוציא ממנו. חדר שינה אינו מחסן. אין צורך להפוך אותו למתחם אחסון נוסף בבית.
  5. העין מתרגלת לדברים סימטריים ואוהבת אחידות. חדר השינה הוא המקום האולטימטיבי להביא בו לידי ביטוי את השוויון והסימטריה. לכן חשוב לבחור כל דבר זוגי שיהיה זהה ותואם: שידות אישיות, מנורות אישיות ועוד.
  6.  בחרו מגבות, מצעים, וילונות מעוצבים ושאר מוצרי טקסטיל בצבעים רכים ובהירים. וילונות בהירים מאיר את החדר גם כשהתריס סגור. כשהם דקים ואווריריים הם מהווים פריט עיצובי מרכזי.
  7. ודאי חשוב לכם שחדר השינה יהיה טבוע בתחום הרצונות וההעדפות שלכם. שקלו להזמין ריהוט ייעודי בהתאמה אישית, כך שכל פריט בו יהיה במקום המיועד לו, במידות המדויקות לו.
  8. רצוי להכניס לחדר הדומם גם "נגיעות" של חוץ, של גינה, של טבע. אולי עציץ ירוק, אולי צמח שרך כל שהוא.

ניתן, כמובן, לשדרג את חדר השינה בדברים נוספים. המכנה המשותף לכל אחד מהם- הוא להפוך אותו למקום שהוא-הוא אזור הנוחות האמתי שלכם בבית.