מגוון סוגים של בדים

בד מורכב מסיבים טבעיים כמו למשל בד הכותנה או סיבים מלאכותיים כמו בד הפוליאסטר.
השימוש בבד נעשה לצורך תפירה. מדובר על תעשייה שנחשבת לאחת העתיקות בחברה האנושית. מה שכן, אפשר לראות שגם חלו המון שינויים במהלך השנים, שכן אם פעם התפירה הייתה ברובה ידנית, כיום היא השתכללה והיא מבוצעת בצורה מכנית בשילוב טכנולוגי.

מהם השימושים של הבדים?

יש מגוון רחב של בדים. הם מגיעים בכל מיני טקסטורות, דוגמאות וצבעים. לכם רק נותר לבחור את שילובי הצבעים המתאימים. אז מה אפשר לייצר מבדים ואיזה לשימושים?

-מוצרי תינוקות – ניתן לייצר מוצרים כמו, בגדים, שמיכות, מגנים, כריות, נחשושים ומצעים וכל זאת מבדים איכותיים שעשויים מחומרים טבעיים וללא שום חומרים רעילים. כך תוכלו להיות בטוחים שהילדים שלכם מוגנים ואתם מספקים להם את הטוב ביותר.

-בגדי נשים – אפשר לצור בגדים איכותיים כמו שמלות, חצאיות, חולצות, מכנסיים ועוד. השמיים הם גבול. אגב ממש באותו אופן, ניתן לייצר גם בגדי גברים וילדים.

-שמיכות טלאים – מדובר על יצירות מקסימות שמהוות פריטי נוי ואומנות לכל דבר.

-מוצרי טקסטיל ועיצוב הבית – אם אתם רוצים לחדש או לגוון את פריטי הטקסטיל שלכם, תוכלו להשתמש בבדים על מנת להוסיף צבע ועניין.

-פעילויות יצירה – אפשר לצור בובות, קלמרים, תיקים, סינרים, כפפות לתנור ועוד.

מהם סוגי הבדים הפופולאריים?

להלן סוגי בדים נפוצים שכדאי להכיר:

-כותנה – אחד הבדים הנפוצים ביותר. הוא עשוי מצמח הכותנה. משתמשים בבד הזה על מנת לייצר בגדים מסוגים שונים. לדוגמה, ניתן להשתמש בו על מנת לייצר בגדים שמתאימים לארצות חמות וזאת תודות לכך שהוא סופג זיעה ולחות וגם ניתן להשתמש בו על מנת לייצר בגדים קלים וזאת משום שהוא נחשב לבד שאינו כבד, בד נושם ונעים מאוד.  יתרה מזאת, יש העדפה לייצר ממנו בגדים, היות ומדובר על בד שהינו זול יחסית.

-פליז – מדובר על בד שהוא תוצר של תעשיית מחזור הפלסטיק. ניתן לייצר מהבד הזה כל מיני פריטים ומוצרים בהם, שמיכות, מעילים, חולצות וכו'.

-פלנל – מדובר על בד גס וארוג שעשוי מצמר, כותנה או מסיב סינתטי. ניתן לייצר מהבד הזה מצעים, פיג'מות, פריטי לבוש שונים וכו'.

-קווילט – בד שמתאים לייצור מוצרים כמו כריות, מתאים גם לריפוד של כיסאות וכורסאות וכמו כן משתמשים בו גם על מנת לייצר מוצרי טקסטיל לבית כמו מפות שולחן, ראנרים וכו'. הוא מיוצר מ-100 אחוז כותנה והוא חזק ואיכותי. בהשוואה לבדי כותנה זולים, הבד הזה הרבה יותר עמיד ומבוקש.

-קנבס – מדובר על בד שיש לו המון סיבים וכמו כן בד מחוספס. הוא יחסית זול וזאת משום שאינו עובר עיבוד רב. ניתן להשתמש בו כמשטח ציור וכמו כן כבסיס לבגדים.

 

המאמר באדיבות חברת כותנה*כותנה המפעילה מפעל טקסטיל המתמחה בייצור מצעים והלבשה לילדים.