מה חשוב לבדוק כאשר קונים טפטים או וילונות לבית?

קניית דברים לבית היא אחת ההנאות היותר גדולות שיכולות להיות לכל אדם. הקנייה עצמה מספקת נחת, וגם הזדמנות להתרשם משלל החידושים ומהמנעד הרחב מאוד של האופציות הקיימות כיום בתחום עיצוב הבית. התוצאה מעניקה סיפוק גדול עוד יותר, כשאנחנו יכולים להסתכל על כל פינה ופינה במרחב המגורים ולהתמוגג מהמראה שלה. באופן טבעי כדאי לפנות זמן לתכנון הקנייה, כך שהתועלת ממנה תהיה מקסימלית – ובעמוד זה תמצאו הנחיות לבחירת טפטים ו-וילונות.

מדידה מדויקת

השלב הראשון בדרך לרכישה משתלמת באמת של וילונות וטפטים הוא מדידה מדויקת של הקיר או החלון. במקרה של וילון, הבסיס הוא כמובן האורך והרוחב של החלון שאותו אמור הווילון לכסות – אבל נדרשת גם תוספת. במקרה של וילון גלילה או וילון ונציאני, הרוחב הנכון הוא רוחב מסגרת החלון ועוד כ-40 ס"מ (20 ס"מ מכל צד). אם יש חלון רחב מאוד, אפשר להוסיף גם 30-35 ס"מ מכל צד.

לגבי האורך אפשר לשקול גם וילונות שמשתרעים מהרצפה ועד התקרה, כדי ליצור מראה יוקרתי במיוחד (אלא אם כן מדובר בחלון קטן, כמובן). בקניית טפט צריך גם כן להשאיר מרווח ביטחון מסוים כדי שהוא יכסה את הקיר הרלוונטי בלי שיישארו חלקים חשופים.

התקנה מקצועית

באופן עקרוני כל אחד וכל אחת יכולים להדביק בעצמם טפט או להרכיב בעצמם את הווילון. יחד עם זאת כדאי לשקול להשאיר את המשימה לאיש מקצוע. הסיבה לכך פשוטה: הדבקת טפטים על קירות אמנם נראית פשוטה, אבל אם לא מיומנים בכך התוצאה עלולה להיות לא מדויקת – ולכן גם לא תוכלו להפיק את מלוא התועלת מהטפט, מרשים ככל שיהיה. באופן דומה, גם התקנת מוט לווילון עלולה להסתבך ולגרום נזק לקיר כשאתם לא מנוסים בכך – מה גם שהזמנת הנדימן מקצועי חוסכת לכם זמן שמהווה משאב יקר ערך במיוחד בימינו.

הרמוניה מדויקת

אחרי שמסמנים V על המרכיבים הטכניים של בחירת טפטים ו-וילונות, אפשר להתפנות לחלק הכיפי באמת – העיצוב. כשיש מגוון עשיר במיוחד של צבעים ומרקמים וצורות, גם לווילונות וגם לטפטים, ניתן ליצור הרמוניה מדויקת בכל חלל ועם כל האלמנטים העיצוביים הקיימים. במקומות שבהם יש כבר פריטים שמושכים תשומת לב ורוצים להמשיך להבליט אותם, יתאים וילון עדין בגוון ניטרלי. במקומות שבהם רוצים להפיח רוח חיים אפשר להדביק טפט בעל נוכחות בולטת בזכות הצבעים ו/או ההדפס. גם וילונות פנלים הם אופציה ססגונית שמדרגת אזורים בעלי מראה אפרורי.

טפט עם אופי = בית עם אופי

כלל חשוב נוסף בקניית טפטים או וילונות לבית, ובמסגרת עיצוב הבית באופן כללי, הוא ליצור אופי מובהק לכל חלל. האופי יתאים מן הסתם לאישיות שלכם, ולכן כדאי תמיד לבחור עם העין וגם עם הלב – הפריטים שאתם מרגישים אליהם חיבור רגשי הם אלה שיעניקו לבית שלכם את המראה המחמיא ביותר ויביאו לידי ביטוי את מי שאתם.