סוגי בדים לסלון שיעצבו את הבית שלכם בצורה היפה ביותר

מבדי קטיפה מאוד נעימים, דרך בדי שניל, פשתן ועוד, כל סוג בד יכול להשפיע באופן באמת ניכר על המראה הכללי של החלל. כיצד בוחרים בבדים והריפודים הנכונים? הנה כמה דגשים שווה לקחת בחשבון.

בסופו של דבר, לכל סוג של בד לספה יש את המרקם, הגוון והטקסטורה שלו. בהקשר הזה, כאשר ניגשים למשימה הזאת של עיצוב הבית, חשוב לקחת בחשבון לא רק את סוג הבדים. מעבר לסוג הבד, יש לקחת בחשבון גם את ההתכתבות העיצובית של בדים אלו עם שאר העיצוב. בתוך כך, חלק מהבדים הנפוצים בסלונים ביתיים ומשרדיים הם:

  • קטיפה – בד לספה מסוג יוקרתי, אלגנטי ורך, שמיועד לכל אזור מגורים. בד זה נחשב עמיד להפליא, אך עשוי להיות רגיש ולספוג כתמים.
  • שניל – זהו בד שנחשב די קלאסי עבור ריפוד, הוא עמיד ורך מאוד למגע.
  • פשתן – זהו בד טבעי, קל ואוורירי, אך הוא עשוי להיות יקר יותר מבדים אחרים.
  • עור – אמנם לא בד, אבל נפוץ מאוד עבור ריפודים מכל הסוגים.
  • משי – בד זה נחשב קל משקל וניתן להשתמש בו גם בתור בד לווילון או ריפוד יוקרתי.

פרפקט מאץ' – התאמת בדים לעיצוב הבית

ישנם כמה דברים שעדיף לקחת בחשבון כאשר רוצים לגרום לכך שהעיצוב של הבית יתכתב עם הבדים והריפודים. בתור התחלה, יש לקחת בחשבון את הדוגמאות, העיצובים והצבעים שבולטים יותר בבית, או לחילופין, שרוצים להבליט בבית.

כמו כן, צריך גם לשקול עניינים של פרקטיות. למשל, כדאי לבדוק האם הבדים קלים או קשים לניקוי, האם הם עמידים פחות או יותר מסוגי בדים אחרים וכולי. במילים אחרות, כמה תחזוקה הבדים יצריכו ממכם בפועל? הנה המידע, המשיכו לקרוא.

תחזוקת בדים: מה חשוב לדעת?

כאמור, בדים שונים דורשים רמות שונות של טיפול ותחזוקה במשך השנים. בין אם מדובר על בדים כמו קטיפה או פשתן, משי, כותנה או כל בד אחר, לעיתים צריר להזמין ניקוי מקצועי של ספות הבד. במקרים אלו, השירות לרוב יינתן בבית הלקוח, מה שנקרא ניקוי ספות עד הבית.

עוד פרמטר שצריך לקחת בחשבון הוא, יכולת ספיגת הלכלוך של הבד. בסופו של דבר, לכל סוג בד יש את האיכויות הייחודיות שלו שצריך לקחת בחשבון בעת ​​ניקוי, כאשר חלק מהבדים מצריכים שיטות ניקוי ייעודיות להסרת כתמים. בדים אשר מטופלים נכון הם בדים שמחזיקים יותר זמן מעמד, זה ידוע. עם זאת, חשוב גם לקחת בחשבון את העלויות של ניקוי ספות, ניקוי ריפודים וכו'. חלק מהבדים נוטים יותר לספוג לכלוך מאחרים, קחו זאת בחשבון.

אם צריכים ניקוי ספה בבית הלקוח, מומלץ לבצע קודם השוואת מחירים בין חברות ניקוי ספות.