עיצוב הבית בשילוב צמחיה חיה

העובדה כי התפוסה והצפיפות בערים הולכת ומתרחבת, והשטחים הירוקים בהן מצטמצמים ונעלמים, מביאה רבים לשים דגש כי שימוש בצמחייה ירוקה ופורחת הוא חלק מרכזי מעיצוב הבית.

בעשור האחרון הפכו דירות מגורים לגינות לכל דבר. עיצוב בית באמצעות צמחיה חיה, עשבי תיבול ופרחים, מושך ניחוחות וקווים עדינים ויפים של הטבע ומכניס אותם פנימה הבית. כאשר נכנסים לבית שיש בו צמחיה ורואים ירוק בעיניים נוצרת תחושה נעימה ביותר שהטבע אצלנו בבית. צמחים הם אלמנט גמיש שניתן להתאימו לכל סביבה. צמחים מהווים אלמנט דקורטיבי ועיצובי חשוב ומעצים. בחירת הצמחים מאפשרת לשלב אותם עם צבעי הריהוט, הריפודים, הכלים השונים, המוצרים, האביזרים, גופי התאורה. הם יכולים להשלים אותם, להוות כקונטרס או וגם וגם.

צמחים הם דרך מעולה לעצב את הבית, הם מעניקים נשמה ואופי, מביאים עמם אנרגיות חדשות ומטהרים את האוויר. שילוב של צמחים נכונים עם טקסטיל מדויק הופך את חלל הבית לנכון ומקורי. אפילו עציץ חרס קטן עם קקטוס בחדר האמבטיה או המטבח מרכך מיד את האווירה ומוסיף גוון שונה בבית. לפניכם כמה דוגמאות לשילובים של צמחיה בבית ויצירתיים במיוחד.

עציץ אחד גדול ומרכזי

הוספת עציץ בעל נוכחות, כזה שאי אפשר להתעלם ממנו. שימשוך אליו את תשומת הלב של כל מי שנכנס לחדר. מקמו אותו בפינה יחסית ריקה ולא נגישה אך כזו שרואים אותה מכל מקום. הכניסו אותו לכלי גדול ויפה מחרס או קש. עציץ כזה ישדרג לכם את עיצוב החלל, יכניס חום וצבע טבעי ונעים.

צמחיה בסלון מביאה רעננות ורוגע

אין זה משנה באיזה עיצוב הסלון שלכם אם הוא מודרני כפרי או אסופת רהיטים הוספה של צמחיה יביא לתוצאה נפלאה אשר תדגיש את הטוב ותסתיר את הפחות. אם קיים אצלכם "בלאגן עיצובי" בסלון, כאשר הספות הן מסגנונות וצבעים שונים ניתן ליצור שקט עיצובי ע"י הכנסת צמחייה במספר גדלים שתמשוך את הפוקוס אליה.

בחירת הכלים

בחירת הכלים לצמחים  צריכה להתאים מבחינה עיצובית לבית. לדוגמה, אם בכוונתנו להכניס צמח לחדר שהעיצוב בו הוא מונוכרומטי, עם צבעים שקטים ובהירים ודגש על חומרים טבעיים, לא מספיק לבחור כלי בהיר, מומלץ לבחור חומר טבעי שישתלב גם הוא בחלל, ולא בכלי עם גלזורה מבריקה, שיבלוט בחדר. לעומת זאת, חדר שבו יש צבעוניות חופשית יותר, ומגוון של חומרים וטקסטורות, שם ניתן לבחור חלק מהכלים בצבעים עזים ומגוון של חומרים כמו אדניות פלסטיק מיוחדות וכו' כך שימשכו את תשומת הלב וייצרו מראה ייחודי יותר.

עיצוב בקבוצות. במקומות קטנים מומלץ לעשות מקבצי צמחים מאשר להעמיד אחד בודד. "חוק המעודדות" בעיצוב אומר שדברים תמיד נראים יותר טוב בקבוצות, וזה נכון גם לצמחים. כך הם ידגישו זה את יופיו של זה.

תלו אותם. במקרים של חוסר במקום על המדף או סתם אתם רוצים לקשט גם את פינות הוילונות, תלו אותו מהתקרה בכלי יפה. כך תוכלו להרוויח גם עציץ וגם אלמנט דקורטיבי ולא סטנדרטי שימשוך את תשומת הלב.