עיצוב חללי עבודה: כשהמשרד עובר לבית

אם יש שנה בחייו של כל אחד מאתנו שאינה דומה לשנים אחרות, זו השנה שכולנו עברו לאחרונה. השינויים שווירוס הקורונה הביא איתם היו רבים מאוד, ועבור חלקנו השינויים הללו מהותיים, והם כאן כדי להישאר. במהלך משבר הקורונה הבנתם גם אתם, כמו מיליוני אנשים בארץ ובעולם, שעבודה מהבית זה הדבר הבא? אם כך, ברור מדוע אתם חושבים להקים לעצמכם משרד ביתי מפואר ומפנק. עוד לפני שנדבר על עיצוב חללי עבודה בבית, חשוב לעצור ולהבין דבר אחד משמעותי: המשרד שלכם, ולא משנה איפה הוא נמצא, חייב להיות כמה שיותר מזמין ונעים. זה לא משנה אם אתם לא מתכוונים בכלל לקבל קהל או לקוחות, כי גם אם העבודה שלכם היא לשבת שעות מול המחשב וגם אם אתם נמצאים לבד, חשוב שהחלל עצמו יהיה נעים. לכן רצוי להשקיע מחשבה בעניין הזה, כי אין ספק שכך יהיה לכם נעים יותר להיכנס למשרד הביתי שלכם בכל בוקר.

כל הטיפים לעיצוב של חללי עבודה מפנקים

אם ננסה לעצור ולהבין איך למעשה יוצרים עיצוב חללי עבודה ביתיים, אנחנו נראה שיש לא מעט גורמים שרצוי מאוד לקחת בחשבון כי הם ישפיעו על התוצאה הסופית. למשל:

התאורה – איזה סוג של תאורה אתם אוהבים? האם זה צריך להיות אור לבן או צהוב? האם אתם רוצים שאור השמש ייכנס פנימה או שמדובר על חלל שיש בו יותר מידי אור טבעי ולכן צריך להתקין וילון שיגן עלינו?

הנוחות – כל חלל עבודה, גם אם הוא ביתי, חייב להיות כמה שיותר נוח. לכן חשוב מאוד לתת את הדעת לגבי ריהוט משרדי מתאים למשל, על סוג כיסא העבודה שאתם קונים לכם ועל הפרופורציה שלו עם השולחן.

הצבעים – אי אפשר לדבר על עיצוב של חללי עבודה שונים ולא להזכיר את הצבעים, את הטקסטורות ואת המרקמים. בדקו מאיזה חומר עשויים הרהיטים שאתם רוכשים ועד כמה הצבעים מוצאים חן בעיניכם ונעימים לכם.

בנוסף לכל אלה, כמובן שכאשר אתם מנסים לחשוב על עיצוב חללי עבודה, בהחלט כדאי יהיה להתייחס גם לקירות, לתמונות שאולי תרצו לתלות עליהם, לטפטים מעוצבים ולכל האלמנטים הקטנים שתשלבו בחלל עצמו. זה בכלל לא משנה אם מה שאתם רוצים זו תמונה של התינוק שנולד לכם לפני חודש או שתרצו לתלות תמונה של הכלב. מה שבטוח זה שצריך לבחור את המקום המדויק והנכון ביותר לכל פרט ולכל אלמנט שישולב בעיצוב חלל העבודה החדש שלכם.

כמה תרצו להשקיע?

לבסוף, עוד טיפ קטן שיוכל לעזור לכם לעצב את חלל העבודה בבית, זו השאלה עם איזה תקציב אתם עובדים. קחו בחשבון שאם תצאו למסע הקניות בלי שאתם מתכננים מראש את התקציב, עלול להיות שתשלמו קצת יותר מידי. לעומת זאת, אם כן יהיה לכם תקציב ברור שלא תרצו לחרוג ממנו, אתם תראו שתוכלו לשמור על הגבולות ולקנות את כל האלמנטים שיהפכו את המשרד שלכם לחלל האהוב עליכם בבית.