על אילו דלתות פנים ניתן להדביק טפטים לעיצוב וכיצד?

קשה להבין איך סבלנו שנים על גבי שנים את מראה הדלת המשמים והשגרתי, אך כשקיימת האפשרות להפוך אותה סוף סוף לפריט מעוצב, נעים לעין ומשתלב מבחינה חזותית עם עיצוב החלל – החגיגה מתחילה! בעקבות הרצון לשלב גם את הדלתות בעיצוב הפנים, נולדו שלל טפטים ושבלונות המותאמים לשטחי הדלת וסוגי הדלתות השונות. אז אילו דלתות מומלצות להדבקת טפטים מעוצבים ואיך עושים את זה בצורה אחידה ומושלמת?

הדלת היא כרטיס הכניסה פנימה

אומרים שאלוהים נמצא בפרטים הקטנים ובמקרה של דלתות הפנים, אין משפט נכון יותר. הדלת מהווה את הכניסה אל מקום שבו קיימים מאפיינים אישיים, המייצגים את הדיירים שנמצאים בתוך אותו החלל. מרגע שבו תליתם שלט לדלת כניסה, מאפיינים אלו בולטים לכל. מעורבות הדלת בנראות הכללית תוכל לשדרג את העיצוב פלאים ולהפוך את המקום לאישי ומעניין לעין הרבה יותר.

אילו דלתות מתאימות לטפטים?

סוגי הטפטים שמתאימים להדבקה על דלתות הם כיום מגוונים ביותר. תוכלו למצוא טפטים חלקים במגוון סגנונות, צבעים וטקסטורות, מהסולידיים ועד הנועזים ביותר. מטרת העל היא לבחור בטפט שמשתלב הן עם מראה הדלת עצמה והן עם מראה החלל בצורה הרמונית. במילים אחרות – דלת פלדלת שקושטה בטפט צהבהב בעוד המסדרון אליה כולל צבעים כהים מאוד, לא בטוח שתתמזג בצורה הרצויה. לשמחתכם, טפטים אלו משתלבים נפלא על כל דלת קיימת, כאשר המומלצות ביותר להדבקה הן דלתות הזזה חלקות, דלתות אלומיניום ודלתות מעץ או דמוי עץ, במראה חלק ונקי לחלוטין.

איך להדביק טפט על דלת בפחות מחמישה שלבים?

אז איך בכלל מדביקים את הטפט ועושים את זה מושלם? מדובר במשימה מעט מאתגרת, אבל בהחלט לא אחת שתחייב אתכם להזמין בעלי מקצוע. כל שתצטרכו הוא כלי כתיבה, מספריים, סרגל, דבק וסולם. אם עדיין תרגישו חסרי ביטחון, תוכלו להיעזר בסרטונים ברשת שמראים כיצד לעשות זאת במדויק.

  1. לפני שתתחילו, מומלץ להניח את הטפט כשחלקה של המדבקה פונה אליכם ולסמן את מידות הדלת עצמה אותן יהיה צורך לגזור.
  2. שימו לב שעליכם למדוד באופן מדויק את המרחק ממרווחי הדלת והידית, על מנת לאפשר לה תנועת פתיחה וסגירה חלקה. בשלב זה אם ישנו צורך, בצעו גזירה נוספת עד למידה המדויקת ביותר.
  3. כעת כל שנותר הוא ההדבקה עצמה. מומלץ להתחיל מהחלק העליון של הדלת, כאשר אתם מקלפים רק את הקצה ומדביקים ולאחר מכן ממשיכים לקלף שכבה נוספת ולהדביק גם אותה. עבדו כך עד שתגיעו לתחתית.
  4. אם אתם חוששים מהיווצרות קמטים או בועות, תוכלו להשתמש בסרגל ברזל על מנת לשטח כל מקטע הדבקה.
  5. ברכות! כעת יש לכם דלת אטרקטיבית בעיצוב מרענן, שתלווה את האנרגיות בבית עוד שנים רבות קדימה.