תהליך עיצוב דירה

תהליך עיצוב פנים נועד לאפשר לבעלי הדירה ולדיירים המתגוררים בנכס להתאים את הדירה לאורח החיים הייחודי שלהם וליהנות מנכס מטופח ומעיצוב מותאם אישית. זהו תהליך יצירתי מרגש הכרוך במורכבות ובלא מעט קבלת החלטות. את הדירה כדאי לעצב בעזרת מעצב פנים יצירתית, כשרונית ומנוסה, בתהליך עיצוב דירה יש להתייחס לגורמים רבים לכן הבחירה של מעצבת הפנים היא קריטית.

שלבים עיקרים בתהליך עיצוב דירה

בכל תהליך של עיצוב פנים יש מספר שלבים, השלבים העיקריים הם:

  • פגישת הכרות ואפיון לקוח – השלב הראשון בתהליך עיצוב פנים הוא פגישת הכרות בבית הלקוח. מעצבת פנים מגיעה אליכם כדי לבחון את הדירה מקרוב ועל מנת להכין מסמך אפיון לקוח. המעצבת מאפיינת את הלקוח ומבינה את צרכיו הייחודיים, היא לומדת על אורח החיים של הדיירים בדירה, בוחנת מקרוב את החללים השונים, כיווני אוויר ותאורה, תשתיות, חומרים ועוד. המידע נחוץ למעצבת הפנים כדי להכין סקיצה ראשונית תוך התייחסות לרצונות של הלקוח וטעמו האישי והייחודי.
  • סגנון עיצוב – יש מגוון סגנונות לעיצוב הדירה, המעצבת תבין בשיחת ההכרות איזה עיצוב מתאים ללקוח ומהם חלומותיו, ותפקידה להגשים את חלומותיו העיצוביים של הלקוח.
  • תוכנית עבודה – מעצבת פנים מקצועית מכינה תוכנית עבודה מפורטת הכוללת עבודות בנייה ושיפוצים, לוח זמנים, עלויות, תוכנית אינסטלציה, חשמל, מיזוג, עבודות גבס, כתב כמויות חומרים, בחירה של חומרי בנייה וגמר, מוצרי טקסטיל לעיצוב הבית ותוכנית להלבשת הבית.
  • הדמיה ממוחשבת ואישור הלקוח – לאחר שהלקוח מאשר את תוכנית העבודה המעצבת מכינה שרטוטים והדמיה ממוחשבת, ההדמיה נחוצה ללקוח ומאפשרת לו לראות כיצד הדירה תיראה לאחר השלמת העבודות. לאחר אישור הלקוח, המעצבת מסייעת ללקוח לבחור אנשי מקצוע, היא מסתובבת עם הלקוח באולמות תצוגה כדי לסייע לו לבחור כלים סניטריים, אריחי קרמיקה, ריצוף, וילונות יפים המתאימים לעיצוב הכללי, רהיטים, בדי ריפוד וכו'.
  • פיקוח – בזמן העבודות דירה המעצבת מגיעה למקום כדי לפקח על אנשי המקצוע ולוודא שהם מבצעים את העבודה במקצועיות ובהתאם לתוכנית שנקבעה.
  • הלבשת הבית – חלק חשוב ובלתי נפרד מעיצוב הדירה, בעזרת המעצבת אפשר להלביש את הבית עם רהיטים, פריטי אמנות, חפצי נוי, עציצים, וילונות יפים בסלון ובחדרי השינה וכו'.

תוכנית עיצוב דירה כוללת התייחסות גם לדברים הקטנים

חשוב לציין כי תוכנית עיצוב דירה חייבת לכלול מידע מפורט והתייחסות לפרטים הגדולים והקטנים כאחד. תוכנית מקצועית של מעצבת פנים כוללת הדמיה ממוחשבת המאפשרת ללקוח לצפות בדירה לאחר העבודות המתוכננות ולקבל מושג כיצד הדירה שלו תיראה, התוכנית מאפשר לבדוק ולהתרשם מעיצוב של כל חללי הדירה, לרבות מטבח, סלון, חדרי שינה, חדרי רחצה ושירותים, חדר עבודה בהתאם לצורך ועוד.

התוכנית כוללת את הלבשת הבית, כלומר וילונות יוקרתיים ומרשימים בחדרים השונים, גופי תאורה מעוצבים, פריטי נוי, צמחייה, מיקום הרהיטים, ארונות אחסון נוחים ועוד.

יש הבדלים משמעותיים בין עיצוב של דירה קטנה לבין עיצוב בית פרטי או וילה יוקרתית,  ובעזרת המעצבת אפשר להגשים את כל החלומות, לקבל טיפים חשובים וליהנות מדירה בעיצוב מודרני ויוקרתי המותאמת לאורח החיים של המשפחה.